Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Espai d'Art Josep Aragonès Zafra

L'espai espai-art (1).jpg

L'espai pretén aconseguir que el públic observi  les obres d'art exposades d'aquest pintor expressionista i a la vegada que es converteixi en un lloc per fer diferents activitats de signe cultural (pintura, escultura, música, poesia, presentacions de llibres...) i de promoció del poble de Barbens.

descarga.jpgL'artista

Josep Aragonès Zafra és nascut a Barcelona el 1952 i resideix actualment tant a Barbens (Lleida) com al Masnou (Barcelona). Es defineix com un artista amb una capacitat creadora que sobreviu qualsevol escola o moviment, treballador incansable i expert en el traç de l'espàtula. Josep Aragonès Zafra, a diferència d'altres grans artistes contemporanis, sap crear intenses zones de color que disparen directament al cor i a la ment de l'espectador, per la qual cosa se'l considera una figura rellevant i destacada en el seu estil.

L'obra

Fa gairebé cinc dècades que Josep Aragonès Zafra exhibeix les seves obres pictòriques. Els seus olis i acrílics transmeten perfectament quins són els seus sentiments i emocions. El color esdevé el principal protagonista de les seves composicions i, juntament amb l'ús que fa de l'espàtula, crea una textura damunt del llenç que provoca la sensació que estiguem davant d'una obra matèrica.

L'exposició a l'espai de Barbens agrupa les obres de l´artista en tres etapes artístiques de la seva vida que han marcat la seva obra. En la primera etapa es pot contemplar una gran recerca d´estils, de formes i de tècniques, totes de forma autodidacta. En la segona etapa (anys 1980-90), l´artista  es va consolidar com a pintor, va guanyar diversos premis i va realitzar diferents exposicions d'èxit per tot el món. Va ser en aquesta època en què va pintar reconeguts monuments com la Sagrada Família o el Parc Güell, va reproduir diferents retrats  i va plasmar, amb el seu particular estil pictòric ja bastant consolidat, els camps de Jaén. L'obra més important de la seva carrera, però, és sens dubte la que té com a protagonista la mar, on veiem tot el creat i plasmat en la tercera etapa artística. Tot i que el pintor ha viatjat per tot el món en països com França, Estats Units o Àfrica, la seva obra gira a l'entorn del mar Mediterrani, un mar que aporta calma, força, agressivitat, serenor... tot depenent del traç, el color i la textura realitzada per aquest gran mestre.

foto-inauguracio-espai-aragones.jpgespai-aragones-definitiu.jpgPACIFIC.jpg

Espai d’art Josep Aragonès Zafra